Hjärntvättad av Statte

Min enda vän denna kväll var en virtuell man vid namn Statte. I sex timmar har han plågat mig med diverse info om grillkorv, kylvaror, salmonella,motorolja, miljöföroreningar och bensin.
 
Statte jobbar på statoil. Surprise. Statte lever för statoil. Statte har en kollega som heter Gunte som ofta är magsjuk. Vid dessa tillfällen måste Gunte arbeta med något annat än oförpackad mat.Statte drömmer om Statoil om nätterna, i sitt sovrum tapetserat med Statoil-loggo-tapeter. När Statte är sjuk och får vara hemma från jobbet bär han en rosa morgonrock ÖVER sin Statoiluniform. Det finns ingen funktion där du som kursare kan anmäla ditt namn. Därför har jag gått under namnet Eyvind hela kvällen. Eyvind?!

Statte har inget liv, och de som knåpat ihop den datorbaserade kurs som Statte leder vill att Statte ska fungera som ett exempel för hur den Statoilanställde bör uppträda. Det känns skrämmande tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0