Saturday

En jobbkväll är avklarad! Nu är det bara två kvar.. Och det är såklart då jag inser hur mycket jag kommer sakna mina sjuka kollegor. Till exempel P.

Jag körde tidiga passet idag, från klockan fyra. P skulle börja vid sex, men ringer halv sex och säger att hon bli fem minuter sen. Hon blir tjugo minuter sen. Alltså, tjugo över sex vinglar hon in och vräker direkt ur sig: "SÄG inget till chefen. Men du. Alltså. Shit. Jag är rätt full. Jag har varit på 40-års-fest hela eftermiddagen. Jag tänker... Jag tänker mig såhär - du tar alla borden ikväll. Jag hjääälper dig. Förstår du? Jag är i bakgrunden. Jag är... Vad heter det? JO! DIN BACKUP! Kanske tar... du vet... dricka och sådär. Om de vill ha typ... en fatöl så tar jag det. Vad är det den heter nu igen? Carlsborg expert!" (Carlsberg export)...

P nyktrar till ganska fort och tycker det är tråkigt. Halsar lite slattar ur Allesverloren-flaskor (460-kronors-vin). Äter upp MITT godis som jag gjorde det stora misstaget att lägga fram till allmän beskådan. Pratar fyllesex med chefen som är 100% med på noterna, och pushar för att jag ska göra mitt inlägg i debatten. Hehehehehehehe... Nej.

Eftersom de tre första timmarna ikväll var heldöda passade jag på att ha lite sms-kontakt med morsan som är i Amsterdam.

Mamma: Hej hej jag har de bra här andas haschångor hela dagarna så det är ju kul. puss puss.
Jag: Okej. Det låter ju bra. Gå inte till Redlight district är du snäll. Och så ses vi imorgon. puss
Mamma: Nej det ska jag inte. Förresten så hade det varit trevligt med en svärson snart! Agneta har en och hon har berättat så mycket trevligt! Ses imorgon!

Hehehehehehehehehe... Igen.

När jag slutade mötte jag upp Kisse, Ullis och Staffan på Torstens en kort stund. Det var kul! Fast jag hade gympaskor på fötterna... Herregud, vilken stämningsdödare.

Nu är jag hemma och kommer inte kunna sova förrens klockan fem. Kaffe och 15 timmars sömn föregående natt har liksom den effekten. Äsch, så länge tänker jag lyssna på Abba (Helt fast i Abba-träsket efter Mamma Mia-filmen som jag för övrigt tyckte var ganska medioker...) och äta upp ostbågarna som blev kvar efter min otroligt hälsosamma frulle igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0