Bög-Mumin och Faghag-Snorkfröken


Nästan överst på min önskelista står muggar med muminmotiv. Eva på Lilla Ro hade en hel servis som jag blev helt förälskad i när vi fotograferade. Arabia heter företaget som tillverkar dem, och jag har ingen aning om prisbilden. Hoppas de är nästan gratis...

Hur som helst, igår publicerade Kvp en artikel om dessa muggar, med en lite annorlunda vinkel... Fokus på Mumintrollens sexualitet. Läs! Det här här är kul! Jag måste verkligen titta på Mumin nu, för att själv kunna göra mitt inlägg i debatten. Man funderade ju inte så där jättemycket på hurvida Mumintrollet gillade pojkar eller flickor bäst när man var sju. Det var ju han och Snorkfröken, vad annars?! Kemin mellan Mumin och Snusmumriken har jag missat helt... Jag älskade verkligen Mumindalen, det var så fint och mystiskt och mysigt. papapapapapapapapa mamamamamamama, minns ni?!




Kommentarer
Postat av: Josse

HAHAHAHAHAA, fan vad bra. Nu kommer jag aldrig mer kolla tillbaka med kärleksfull nostalgiblick på mumin trollen utan att tänka vilken böghög serie det var..

2008-12-03 @ 19:02:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0