Britta för nybörjare

En tjej som det snackas oförtjänt lite om i singer/songwriter-sammanhang är Britta Persson. Tror jag har tjatat lite om henne förut, men nu tillägnar jag henne ett inlägg för att ni ska förstå hur FANTASTISKT JÄVLA BRA hon är. 

Jag köpte hennes debutskiva 2006 för att en recensent skrev att hon lät som Pippi Långstrump på extacy. Tilltalande tyckte jag. Och det var det. Den skivan betyder galet mycket för mig, och när jag hör den blir jag 16 igen. Kill Hollywood me som kom i år är lite bredare, inte riktigt lika mycket Pippi på extacy alltså, men den är också fin. Det bästa är hennes texter, hon skriver genomärliga texter om känslor som jag känner igen mig i varje dag. I miss finns inte med på någon av hennes skivor, men är min favorit. Så brutalt ärlig och desperat. Jag hittar den inte på Youtube, men jag bjuder på två andra Britta-favoriter. Båda från Top quality bones and a little terrorist, som hennes debutskiva så vackert heter.


You are not my boyfriend


Winter tour

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0