It's like a cigarette in the mouth

Michaela på Stureplan tipsade om en blogg som rätt och slätt består av bilder på folk som röker. Vackra människor som röker. Och den är så sorglig förstår ni, sorglig i all sin skönhet ska sägas. Så här är det. Cigaretter gör sig sjukt bra på vackra, unga människor. Jag tycker verkligen det, och sedan kan moraltanterna säga vad de vill. Men faktum är för det första: Ett beroende är väldigt oattraktivt hos vem som helst. För det andra: Att röka är helt klart ett destruktivt beteende, alla vet att det är skadligt. Och destruktiva beteende tycker jag bara att man kommer undan med till en viss ålder. För det tredje: Ett beroende betyder att du åldras i förtid, det är så enkelt! Vet ni hur många fula kärringar som röker? Äckelkärringar som för längesen förlorat all sin skönhet, och bara är sunkkärringar som bara MÅSTE ha sina cigg. Äckligt. Och det är ironiska är att ciggen som gjorde sig så bra mellan deras fingrar på 70-talet förde dem dit.


Därför är den här bloggen sorglig. Man tittar på bilderna av alla sjukt vackra, oförstörda människor, med den obligatoriska ciggen i högerhanden, och vet att den förstör dem. Missförstå mig inte, jag försöker inte moralisera eller någonting, men jag älskar vackra människor och önskar att de alltid fick vara vackra. Skönhet som dör är sorgligt.



5 smoking-is-glamorous bilder som får mig att vilja skita i framtiden och stoppa tretton cigg i käften och tända på. Men nej. Vi skiter nog i det ändå...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0