Till Vera, om inte annat...


Min mamma har en skyltdocka som heter Vera. Vera är den snyggaste bruden jag vet, fast hon är flintskallig (peruk känns så tacky på något vis, hon är mer... shabby chic!). I tell you, vem som helst hade mördat för hennes figur. Därför är det hemskt kul att klä Vera. Hon byter kläder varje vecka, och får de mest hopplösa plagg att se fantastiska ut (jag antar att det är lite av tanken med en skyltdocka...)

På senaste tiden har Vera blivit en anledning för mig och mamma att köpa kläder vi inte känner oss hemma i själva, bara för att de är vackra. Allt för ofta kommer mamma hem med påsar och säger: "Till Vera, om inte annat..."

Den här klänningen är hittills mitt enda Vera-köp. Den är genomskinlig, och därför ganska svåranvänd, men jag älskar älskar älskar den. Verkligen Veras stil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0