Fika, klipp & klistra och MAT

Det regnar. Igen. Sommaren 2007 ser ut att upprepa sig, och fan för det. Jag och Malin gick precis genom stan, i den värsta skuren. Så arg var jag, med tanke på att jag just köpt världens finaste regnkappa, och så har jag den inte när jag behöver den som mest. Så är det alltid med regnutrustning. Gummistövlar, regnkappor, paraplyer...

Idag har jag iallfall kommit igång med mitt studentalbum, så himla fint kommer det bli. Sedan drog jag in till stan på fika med Ullis som fått sluta tidigare. Vi peppar inför imorgon, mest ser jag fram emot all god MAT. Mat är verkligen mitt liv. Jag börjar på allvar bli orolig, inte för vad jag äter direkt, men för att jag TÄNKER på mat typ twentyfourseven. Obehagligt det där. Som igår, jag har nog aldrig tjatat hål i huvudet på någon (Josse) så mycket. Och vad tjatade jag då om? Blå ögon. Ni vet, godiset. Så idag köpte jag ett gäng, och så klart var de inte alls lika goda som jag tänkt mig. Så nu har jag kommit över min blå-ögon-crush. Just nu tänker jag på en banverket med bearnaisesås. ROSANNA, jag ringer en dag... 

Nästa vecka är en bra vecka på ett sätt. Och dödens vecka på ett annat. Jag börjar jobba. Och det är döden. Jag har verkligen ångest, ett mirakel krävs för att vända på den steken. Fy bubblan. Å andra sidan har jag lägenheten i stan hela veckan + att Josse är ensam hemma i sitt fina hus. Så jag ska pendla mellan havsbaden-city hade jag tänkt. Om vi ska föra snacket tillbaka på mat så kan jag berätta att jag och Josse har planer på en ost-och-vin-kväll. Jag längtar redan. Shit. Jag ska frossa. Som en övergödd överklassdam ska jag vräka i mig dyr ost och dyrt vin (nja, lär bli J.P chenet som vanligt men vad fan?!)

Det blev inget jobb ikväll! Synd. Jag behövde cash. Men Mange räknade inte med något folk till Morris och jag är rädd att han har rätt i den prognosen. Jag och Ulrika var på att gå dit och sympatidricka en snygg alkoholfri drink i martiniglas. Tills det började regna. Fan vad det förstör mitt humör. Nej det blir nog mer klipp och klistra i albumet denna afton. Jag gillart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0