1540 kronor i sjön

Imorgon ska jag skriva CAE-test. Och med tanke på ett klart IG på testprovet inför, känns det väl inte så kul. Men jag som övar mig i positivit tänkande, fokuserar inte så mycket på Word Formation, English in Use och det där tjaffset. Nej jag har kul åt reglerna istället.

1. Man får absolut inte ha med sig mat eller något som går att förtära. Utom en flaska ofärgat, okolsyrat vatten i genomskinlig oöppnad flaska. Jag blir lite matt av just den här regeln. Vad är dens syfte? Skulle jag genom en färgad vätska på något sätt kunna dopa mig eller något?
2. Penna + blyerts + suddgummi + överstrykningspenna ska medtas. Dock INGENTING annat. Absolut ingen elektronik, ska de visitera oss??
3. Man ska checka in tiom minuter innan testet. Checka in. Checka in?!
4. Man ska ta med ett adresserat förstärkt kuvert till den muntliga delen. Absolut inte ett vadderat. Men ett förstärkt. Jaha.
5. Man får inte röka under provtiden. Säger ni det.
6. Man måste be om tillstånd för att få lämna sin bänk.

Jag funderar också lite över vad de 1540 kronorna jag betalt för provet går till. Det enda jag kan tänka mig är säkerthetsvakter.

Kommentarer
Postat av: Britt

Om dina gulliga kycklingar... Jag kan gott flrstå att du ser glad ut! Men....

I onsdags var "dem" kycklingar!!! Snälla - gör inte så. Det gör ont i en svensk själ. De eller gärna dom - men "dem". Brrrr!

2008-07-27 @ 18:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0