Jag köper ut åt brorsan

455654-14Idag fick jag legitimera mig. För första gången på kanske ett halvår. Och nej, jag skulle inte köpa öl. Jag skulle inte köpa cigg. Jag skulle inte köpa snus. Jag blev inte stoppad av polisen i bilen. Det var faktiskt riktigt komiskt. Min bror är 15 och idag på Väla skulle han köpa ett dataspel. Han får problem. Det är 16-årsgräns på spelet, och man kan ju tro att personalen ser förbi den petitessen och låter honom köpa spelet ändå. Icke, så jag får helt enkelt "köpa ut spelet" åt honom. Urlöjligt. Jag suckar och langar fram spelet till den finniga fjanten i kassan. "Är du 16?" Undrar han. "Om jag är 16?!" säger jag förvånat. "Ja, kan du legitimera dig?" Skamset rotar jag fram legget och låter honom kontrollera det länge och väl. Fjant fjant fjant. Han var säkert inte en dag över 16 själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0