ESC to its end

Att Sverige hamnade så långt bak i resultatlistan igår är helt orimligt. Visst, låten var kanske ingen vinnare, men det fanns bidrag som var totalt intetsägande som hamnade långt före Charlotte. Hon gjorde förmodligen sitt bästa framträdande någonsin igårkväll, fantastiskt proffsigt om jag får säga det själv. Äh, för mig bevisar det här bara hur pinsamt och betydelselöst ESC egentligen är, och ja. Min kärlek har svalnat. Dåligt.

Björn Gustafsson ägde kvällen, de två minuter han fick i TV-rutan! Europa (inklusive de hjärndöda värdarna) trodde väl vi gett uppdraget att läsa upp röstresultaten till någon random kille på gatan. Han är bäst. "Hola Serbien!" Haha. Sjukt skön kontrast till alla andra länders uppspacklade brudar med stela leenden: "Hello Serbia! Hello Europe! I want to congratulate you on a faaaabulous show!"

Sverige gav tio poäng till Bosnien-Hercegovina! Då jublade jag! Det var det enda bidraget jag KÄNDE att jag VILLE rösta på, och alla jag tittade med fattade ingenting. Men se, jag hade rätt! SÅ SJUKT BRA.

Till nästa år uppmanar jag Sverige att INTE kompisrösta. Det är löjligt, eftersom det uppenbarligen bara är vi bland de nordiska länderna som fortfarande sysslar med det. Tack för femman Norge, liksom. Nej, i framtiden kör vi tolv-poängarna till Malta. Tack Malta, men varför?

Jag antar att jag måste säga något om topp3. Jag hoppades på Ukraina när man fattade att Charlotte var ute ur spelet, Ani Lorak var sjukt bra! Ryssland som vinnare känns helt okej. Ingen kul låt, alls, men hellre den än fucking Grekland som var uppe på topp en hel del. Den är på riktigt den mest enerverande och jobbiga låten jag någonsin hört. Katastrof. Varför röstar man på den?! Jag hoppas innerligt att jag inte har en sommar framför mig med den i varenda högtalare. Huuh...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0