Liemannen på besök

Vilken sommardag det är idag! Har legat ute sedan tio i morse, men nu börjar sostinget slå till alltså. Det hände en ganska skum grej när jag låg där halvt naken i min trädgård. Jo en liten gubbe kommer in, och gör ett måttligt förvirrat intryck. Det kan vara så att han blev lite distraherad av det faktum att jag knappt hade kläder på mig, äldre är ju så pryda vet ni? Men han frågade iallafall om han kunde få låna en lie, för han skulle slå ner maskrosor.

Eh. Alltså, en pytteliten gubbe som jag aldrig förut sett kommer in och frågar om jag har en jävla lie att låna ut? Tjänstvillig som jag är, ger jag mig in i garaget. Och jag vet faktiskt inte hur en lie ser ut. Så precis när jag kollat klart och ska säga att jag inte har någon, hojtar han: JO! DÄR ÄR EN!! SER DU?!

Så han fick sin lie, och gick. Han har fortfarande inte lämnat tillbaka den, och detta var tre timmar sen, så jag antar att det var en hel äng med maskrosor han skulle slakta.

Kommentarer
Postat av: kisse

hahaha,, en lie,,, vad är oddsen för det?

2008-05-08 @ 21:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0