Sprit-Ullared

Så det blev en halvspontan utomlandsresa dagen till ära! Jag och Sofia klämde in oss i bilen med pappa och Roland och hakade på till vårt favoritställe i Tyskland: BORDERSHOP! Vi mindes med glädje när vi var tolv och shotade vin på bottenplanet, det var tider! Idag hade vi till och med åldern inne för att få HANDLA. Och det gjorde vi. En överfylld vagn delade vi på. I äkta fjortisanda har jag räknat ut att nu kan jag bli full 18 gånger, och då betalar jag 28 kronor/ fylla. Det är fint. Det är kul att fundera på mängden alkohol som ryms inne på bordershop. Såhär:

- Förmodligen tillräckligt för att ta död på alla danskar.
- Förmodligen tillräckligt för att fylla båda bassänger på ängelholms badhus 100 gånger om.
- Förmodligen tillräckligt för att förse Ängelholms + Helsingborgs A-lagare med rusiga drycker livet ut. Men inte riktigt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0