Vanligt snor och hjärnsnor

Minns ni den där reklamen med mannen som står med näsan över ångbad och säger typ: "Och ni kvinnor klagar över att föda barn". Nej, att en man som är förkyld tror att han är döende och att ingen annan någonsin lidit som honom är sannerligen ingen myt. Jag har en i huset och han är MISERABEL. På hela dagen har han inte rört sig en millimeter. Han har ätit ett äpple, en påse halstabletter och druckit 3 koppar te (som JAG kokat). Jag skulle ju inte bli sådär jätteförvånad om nästa steg är snack om att ta livet av sig, för såhär kan man ju inte ha det. Helt utslagen med andra ord. Herregud. Helt utslagen blir man när man är matförgiftad, eller möjligtvis om man har migrän och inte kan se någonting. Men en förkylning. Är man förkyld utrustar man sig med ipren, näsdukar, nässpray och en varm halsduk. Sen går man till jobbet!

(Jag vill gärna tillägga att skolan inte räknas som jobbet. För på den punkten erkänner jag mig skyldig, jag brukade stanna hemma för en minuts huvudvärk på morgonkvisten. Men har man ett jobb avstår man inte från en dagslön för att ligga hemma och snora, det gör man bara inte).

På tal om snor! Har jag berättat det här? Det kan hända, men vi kör igen isåfall. Jag läste en gång om en tant som slagit i huvudet ganska rejält och fått hjärnskakning och sådär. Efter det var hon konstant snorig i någon månad, näsan slutade inte rinna. Hon snöt och hon snöt. Sen dog hon. För i den där smällen hade det bildats en spricka i skallbenet som doktorn missat, och genom den så hade hennes hjärnsubstans sipprat ut. Milliliter för milliliter... (Jag vill gärna tro på det här, så jag ber alla smartasses låta bli att lämna kommentarer i stil med: "Det är helt omöjligt". Nej det är det inte. I min värld är det inte.)

Nog om snor. Ikväll ska jag se Bond. Är den bra? Någon som vet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0