Dans Paris à vélo!

Jag kollar igenom Parisbilder från förra hösten. Slås av att jag uppenbarligen var sjukt svullen i fejan under veckan jag var där. HAH. Det är kul och konstigt. Skitsamma, det är inte det som är grejen. Grejen är DET HÄR:

The bikes!

Jag ska berätta! Sådana här cyklar finns var TREHUNDRADE meter, alltså ungefär överallt. Du stoppar i en euro, sen får du cykla vart du vill i en timme och ställa tillbaka den där det passar dig. Hur galet bra är inte det?! Jag var helt extalterad över idén när jag var där, jag skulle minsann importera den till Sverige, men så kom jag av mig. Ur miljöaspekten är det här ju fantastiskt bra. Jag ska skaffa mig en update på hur det går, om cyklarna utnyttjas tillräckligt flitigt för att göra någon skillnad i trafiksituationen, nästa gång det blir Paris. Snart I hope!

Kommentarer
Postat av: Lotta Potta Lindfors

Bananna :) Din lilla snyggplutt! Hur hänger det? Sådana cyklar finns i Malmö och Köpenhamn också ju!

2008-10-02 @ 00:03:20
Postat av: Anna

HAHA allvar? noll koll... Jo det hänger fint! hur hänger det själv? snart kommer du heeeeem!

2008-10-02 @ 13:01:36
URL: http://neuf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0