Kalas på slätten!

Igår var så galet bra att jag inte vet var jag ska börja! Men jo. I köket får det bli. Där stod jag halva dagen med mamma som moraliskt stöd bakom mig. Jag har aldrig lagat något mer avancerat än pannkakor och snabbmakaroner, och nu förväntas jag servera tiokamrater en varm måltid. HALLÅ?! Men det gick! Jag var dock nöjd när jag fick ta tag i en matrelaterad uppgift som jag kan bra - mata katten.


Kisse kom till min undsättning lite tidigare än resten av folket. Jävligt bra.


Sofia, Josse, Linnea och Benson sörplar välkomstdrink. Den var något udda men mycket god. Först hällde jag i cider och tyckte att det fick räcka så. Men pappa insisterade på att den måste spetsas så han hällde i jordgubbsvodka och sedan också melonvodka. Sist men inte minst kom morsan med bag-in-boxen och hällde i en massa vitt vin. TADAH, bästa välkomstdrinken någonsin. Eller något.


Sofia var happy tillsammans med sitt 12-kronors-bubbel.


Fina vänner! De inte bara åt min mat, de påstod dessutom att det smakade bra. Kockande kanske är något för mig ändå?


Jag fick världens bästa presenter. Rosanna hade GJORT örhängen till mig, sweetie!


Ingen får till det som Malin, hon hade prickat in några av våra knasigaste upptåg och målat så fint. Dolce & GaBANANA är en klassiker ju!


Neglefix!


Kisse efterfrågar plattång för att...


...utnyttja Fias frisör-skills och göra om min hall till någon slags styling-lounge?


Kön blev snabbt ett par pers lång..


Lite dessert. Fick en dessertkokbok av Råsie, den hade jag behövt tidigare på dagen kan jag säga. Noll fantasi ledde till glass med bär. Orginellt Anna.


Så småningom kom Boppa med. Med ett glatt humör och dum mage.


Malins Coconut-bacardi gick hem hos mig, no shit!


Jag och Boppa! (Jag i min fina kofta som jag senare lämande vind för våg på Torstens.. Alltså?! Tur att man har Kisse. Fick tillbaka den idag, happy!)


Malin och Rosanna!


Så slutligen kom danspartyt igång. Så bra!


Fina Rosanna! Herregud, det var alldeles för länge vi sågs. Det var så kul att se henne att hon fick låna min Peleka-tunika. Snygg blev hon!


Fia gick med på att vara chaufför åt oss allihopa fast vi var två för många. Det var trångt. Men kul. NOOOOTICE YOU, NOTICING ME!


Snabbt hem till Ulle för shots!


Bring me the fucking Mintu!


Tillbaka på Torstens hade Benson vaktat bordet.


Boppa!


HAHA. Jag fixar inte att shotta alltså. Malin har en del att lära mig på den punkten.


Kisse och Fia ger mig fetaste ångesten genom att köra Statoil-dansen. (Tanka bilen). Huh....


Sen promenerade vi mot Bahnhof och det var väl typ första gången någonsin som jag har känt att det var värt 120 spänn att gå in. VILKEN KVÄLL! Hade förmodligen kunnat dansa tll klockan sju i morse...

Kommentarer
Postat av: kisse

jag är lite besviken på att jag aldrig kom till banhof,, har ju trots inte vatt där på år och dagar,, bra kväll annars

2008-09-29 @ 00:42:16
Postat av: Emma

shiit vad dom efterrätterna såg goda uut! vill ha! :P va det bara bär å glass? :)

2008-10-02 @ 12:45:35
URL: http://supergrilemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0