shoe vs. shoe

Nyss hemkommen efter en invigningsrunda i mina nya joggingskor, aka de absolut fulaste skor jag någonsin köpt. Såklart gick jag till Boppa på Stadium för att få hjälp med detta köp. Jag fick stå på en spegelplatta så hon kunde se hur jag tramapde. Sen fick jag knäböja en massa gånger så hon kunde se hur mina ben böjdes, eller något... Jag förstod inte riktigt. Mitt enda krav egentligen var att skorna skulle var svarta. Men det var tydligen omöjligt. För av någon outgrundlig anledning ska alla löparskor vara grå alternativt vita med mönster i skrikiga färger. Ett par svarta fanns det, men de var såklart helt fel för min fot. Nä, istället plockade Boppa fram en grå och rosa sko. ROSA?! Nej, nånstans får jag dra gränsen. Rosa funkar inte. Så det slutade med ett par vita och röda. Också gräsligt, jag vet. Jag vill helst inte titta på dem och erkänna att jag lagt pengar på dem. Men så är det. Och idag var det alltså dags för invigning, och jag tror att vi kan bli hyffsat goda vänner. Jag saknar bara mina gamla svarta när jag möter någon.

Jag stod och vred och vände på de här inne på Scorett också. Väldigt länge. Här snackar vi ju kärlek vid första ögonkastet... Men tillslut insåg jag att det nog blir svårt att jogga i dem, så istället satsar jag på att bygga upp en långvarig hatkärlek till mina nya Asics..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0