Ostig onsdag

Jag besökte Josse på hennes jobb tidigare idag. Det var en ny upplevelse. Hon stod och paketerade sånnadär goda grillade kycklingklubbor när jag kom. Och hon blev mycket förvånad. Jag sa att jag ville smaka ost. Gärna den dyraste. Det fick jag. Den smakade nöt. GUD VAD JAG ÄLSKAR OST. Jag hade nästan glömt... Jag har försökt ta död på min ostlast det här året, och lyckats rättså bra. Jag tror jag ska fråga Josse om hon vill öppna en ostbutik i Frankrike med mig i framtiden. Hon kan ju till och med det där. Det kan inte jag. Ge mig brie, chevré och vitlöksost tillsammans med ett glas vin så är jag skitnöjd. Så kommer Josse där med sin tjusiga grönmögelost och börjar raljera över smakkaraktären hit och pastöriseringen dit. Ska snart möta upp henne igen för fika. Men på espressohouse finns ingen ost. Det är skitdåligt. På Starbucks har de en liten ostbricka med typ 3 sorters ost och lite frukt och kex och sådär. Inte så värst jättegott, men cred för försöket!  

Kommentarer
Postat av: bexx igen

skitgott faktiskt... strongt av sb

2009-02-04 @ 20:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0