Elva timmar

Det blir verkligen jul i det förtjusande lilla huset på Koh Chang! Idag fick vi bokat flyg, och hela familjen suckar och stönar. Vi ska nämligen tillbringa elva långa timmar på Wiens flygplats. Jag suckar och stönar inte. Jag är glad. För så här är det. Det finns tre platser som jag älskar. Än så länge har jag ju inte sett så mycket i mitt lilla liv, så jag hoppas ju förstås att listan ska bli längre. Men än så länge finner jag lugnet på dessa platser:

1. Lilla Ro. Ja, ni som har hängt med här ett tag vet hur jag avgudar den platsen. Det är verkligen något särskilt. Så fort jag sätter foten innanför dörren känns alla bekymmer lite obetydligare. Det är så fint att en liten lada mitt ute på landet kan få en att känna så. Det är då jag inser att jag nog inte behöver så mycket för att vara lycklig, och jag tror att det är då som jag blir lugn.

2. Bibliotek. Helst Ängelholms eller Vejbystrands. Inte Helsingborgs sedan det blev känt att stans pundare använder det som knarkarkvart och inte helt sällan lämnar blodspår från sina sprutor mellan hyllorna. Huh. Inte så avslappnande miljö.

3. Flygplatser. Allra mest gillar jag Köpenhamns flygplats. Den är superfin och en perfekt plats för människoåskådning. Heathrow är också bra. Och JFK. Charles de Gaulle är skit. Det är synd. Barcelona är skit.  Zurich är skit. Eh ja... Men Köpenhamns flygplats. Jag tror jag gillar den mest för att jag är på väg mot något nytt och kul varje gång jag är där, och det gör ju vem som helst lycklig. Och det var dit jag ville komma! 11 timmar på Wiens flygplats är ingen issue för mig. Jag ska se mig om i varenda vrå, titta på folk, dricka en drink i varje bar, fika på varje fik. Tänka på att snart är det jul. I fucking Thailand.


Kommentarer
Postat av: Maria

Tro mig, 11 timmar ar vaaaaaaaaaaaldigt mycket tid pa en flygplats.. Nagra timmar pa flygplatser ar faktiskt helt okey, ratt skoj sadar men 11 timmar ar for mycket! Men ahh, inga problem om man ar pa vag till koh chang!

2009-02-20 @ 09:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0