lördagsöndagochmåndag

Efter i lördags är det bara att inse att det är farligt att ha Becci på hemmaplan. Hon har uppåttjackeffekt på mig har jag märkt. Efter långbord och trerätters framför tv:n och melodifestivalen, var jag i princip redo att kasta in handduken, när Becci sms-attackerar min stackars telefon. Jag blev party på en minut. Rödvin, och enligt tradition en äggkoppsshot hos Cornelia. Sen var det igång... Bra kväll, natt, morgon, söndag hos Becci. Pannkakor, te, godis, tacos, glass direkt ur lådan, skratt, prat, Laleh i högtalarna och The Notebook i dvd:n.. Det är precis så alla bakissöndagar borde få vara.

Jamen idag var en bra dag. Jag krossade min arm (när jag gick in i en vägg, därför att jag var så trött att jag bara hade ena ögat öppet. Avståndsbedömningen blev lite lidande). Jag krossade min fot (när jag tappade en kartong med 100 limpor cigg på den). Jag krossade backspegeln på en lastbil (när jag var sjukt stressad och skulle parkera den brevid en lyktstolpe, avståndsbedömningen led av något där också).

Sen mina vänner, somnade jag i frisörstolen. Jag skämtade med Josse om det innan jag gick dit, och så är det precis vad som händer. Ni vet, när man färgar håret så blir det så varmt och skönt på huvdet när färgen verkar, och det räckte för att däcka min dåligt utsövda hjärna en stund. Heh. Men nu är jag mer blond än jag varit på år! Och hyffsat vaken!

Nu pratar jag med Boppa och blir klok. Hon är fanimej den klokaste jag känner. Det är kanske alpluften?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0