Cinema

Det är verkligen biotider nu! 4 filmer att se i januari:

1. Chageling av Clint Eastwood! Såklart. Jag har bara hört bra om den, och storyn tilltalar mig verkligen. Coolt att Clintan kunde göra film. Det visste man inte. Ungefär som Ben Affleck. Här om dagen såg jag Gone baby gone. Och jag fattar inte vad han sysslade med framför kameran i filmer som Jersey Girl (jag kräks) och Gigli (HAHA). Slöseri med tid.

2. The curious case of Benjamin Button. Jag såg Thelma & Louise igår och kom ihåg varför folk pratar om Brad Pitt som världens sexigaste. Jag tycker att Benjamin Button-filmen verkar så söt och mysig, verkligen som en saga. Det gillar jag. Något som är coolt är att Brad Pitt spelar huvudrollen i alla åldrar. Från bebis till gubbe. Eller nej förlåt, gubbe till bebis ska det vara.

3. Mammut. ÅH Jag trodde nästan Lukas Moodysson gått igraven. Varje gång han gjort en film har det varit i en helt ny genre, och han har alltid fixat det lika galant. Tanken med filmen är typ att det som händer på andra sidan jordklotet kan få enorm betydelse för andra sidan jordklotet. Att världen är vrickad och att mänskligheten håller på att gå under, typ som mammutarna gjorde. Eller så. Jag tycker det låter sjukt intressant.

4. Lars and the real girl. Eftersom filmen kom 2007 i USA är det väl lite konstigt att den landar i Sverige först nu. Skitsamma! SE DEN! Älskar filmer om människors psykologiska öden, och det här är minst sagt ett spektakulärt sådant...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0