CHEZSARA

PARISPARISPARISPARISPARIS.

Jag har bihåleinflammation och har inte sovit på snart två dygn. Mina händer skakar. Men allt är bra! För jag är i Paris! I Saras fina, RENA lägenhet. Jag behöver aldrig mer åka tillbaka till Nicelägenheten! Aldrig mer! Aldrig mer bli kolsvart och klistrig om fötterna efter att ha gått tre steg utan inneskor på golvet. Aldrig mer dricka ur ett odiskat glas för att diskmedlet är slut igen efter att tyskarna diskat sina tallrikar med en halv deciliter. Aldrig mer få min mat stulen av turkar. Aldrig mer behöva lyssna på en diskussion om vad som är roligast - extacy eller magic mushrooms. Aldrig mer tvångsutsättas för italiensk operasång på högsta nivå till frukost. VOOOOIIILAAAAAAAA. Fantastiskt.


Fina fina karusellen i min favoritpark i Nice..


Emma sista kvällen på Lido. Fina Emma! Vad jag hade gjort i Nice utan henne vet jag inte riktigt.


Goodbye-dinner igår (vi valde stället bara för att stolarna var coola..)


Anna kom från Cannes och joinade...


Turistigt värre...

Hur som helst.. 8 veckor i Nice är över. 5 av dem helt fantastiska. 3 kanske något mindre fantastiska, men på det stora hela: en underbar och så jävla nyttig upplevelse. Jag glömmer att syftet med det hela var att lära mig franska, och ja... Vad ska jag säga.. Oui, je parle francais.

Nu väntar tio dagar i lovely Paris! Jag har tusen planer. Cykla runt hela stan på hyrcykel. Ha picknick vid Eiffeltornet. UPP i Eiffeltornet för en jävla gångs skull. Fika och second hand-shopping i bögkvarteren. Kiliwatch! Middag med Klaudy. Louvren. Vin på champs elysees. Gå i Amelie Poulains fotspår i Montmartre... Malin! Skynda dig hit!


Kommentarer
Postat av: Malin

Waah, älskar alla planerna! Var lite rädd att du skulle tycka det var turistigt att åka upp i Eiffeltornet men jag e såå på alltihopa ;)

2009-08-01 @ 11:05:35
Postat av: kisse

jag blir så avundsjuk, så avundsjuk...

2009-08-01 @ 16:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0