21JUNI

Dålig uppdatering! Men vi kör allt på en gång istället. Vi firade midsommar i torsdags istället för i fredags, därför att Sofie åkte hem i fredagsmorse. Det blev hur bra som helst! Vi hade sill, gräddfil, nästan nypotatis, lax, jordgubbar glass och nubbe. OCH MIDSOMMARSTÅNG! Se bild. Jag är så stolt över den att jag knappt vet vart jag ska bli av. Jag, Filippa och Anna gick på blomjakt i halva Nice, desperat spejandes efter gärdsgårdar att klättra över (räknas ett byggstaket så hittade vi en). Folk blev skitsura när vi ryckte blommor ur rabatter, men vad gör man inte?! Efter midsommarlunch gick vi på arbetsintervju. Jo det gjorde vi. Lite småfulla sådär, på vårt absolut soligaste humör. Ni vet Katrin Zytomierska? Om ni någon gång följt hennes blogg, så kanske ni vet att hennes farsa har en restaurang här. Lido. Och han behövde hjälp på midsommarafton, servering och så. We got the job. Och vi jobbade. Ungefär tills vi dog. Tretton timmar. Jag var totalt slutkörd, och jag kan fortfarande inte gå helt ordentligt. Men igår kom lönen och den behövdes vill jag lova. Dessutom fick vi ligga gratis på Lidos playa hela jävla dagen. Då var det så värt det. faktiskt blev jag erbjuden jobb för hela min tid här, men alltså. Nej. Jag orkar verkligen inte. Igårkväll trodde jag att jag skulle få sova, men icke. Det blev drinks i vår lägenhet och utgång på det. Jag vet inte om jag skrivit det, men jag umgås bara med stockholmare här, och de snackar alltid om vilka jävla skolor de går på/har gått på. Så de har skitkul åt min Ängelholms gymnasieskola t-shirt. Så efter x antal redbullvodkas sa Filippa till mig att om jag gick ut i den t-shirten så skulle hon betala hela kvällen för mig. Jag bangar ju inte, and thats how the tshirt ended up at town. Jag var fashion om jag får säga det själv. Filippas ångest när hon märkte att hon bränt 140 euro igår var dock inte måttligt. "Jag har ett svagt minne av att jag faktiskt gav bort pengar till folk jag inte kände". Den tjejen är sjukt skön alltså. Idag har jag städat lägenheten och haft SATC-marathon. Delen när Carrie är otrogen mot Aidan. Det är den värsta och den bästa. Ikväll ska jag försöka få ut mina roomies på stan för middag, igen: JAG KAN INTE LAGA MAT. Jag lever på chips och baguette.

Pictures!

Jag vid vår midsommarstång!


Arbetsintervju på Lido. Mycket seriös sådan. Of course.


Emma och Sofie visade dans runt stången för våra amerikanare. De tappade, på riktigt, hakan.


Jag bor lätt i bästa rummet, alla använder min spegel för den är enorm, och dessutom har jag bäst ljus. Den är som gjord för fjantiga dagens outfit-bilder, Im sorry! Här allstå stylad av Filippa.


Kommentarer
Postat av: kisse

låter sjukt nice,,, förstår att de mobbade din rönneskolan t-shirt

2009-06-22 @ 20:57:04
Postat av: B

låter som kommit till himmelriket!! minus dampig jenkare!! ps. så söt du e på bilden från arbetsintervjun!!!!! xD ds

2009-06-23 @ 18:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0