22JUNI

Det är nästan mulet i Nice idag, så jag skippar stranden. Sitter på donken och käkar mcflurry istället liksom. Visste ni att de inte flurrar den här? Eller det gör dem kanske inte hemma heller, Linnea, gör ni det? Nej, man får glass och så daim/mm/kitkat och så står det flurr it yourself på bägaren, som om det var något man faktiskt ville göra. Nej vet du vad. I övrigt.. Det är måndag. Jag och Filippa sov ikapp över pronom relatif-stenciler i morse, min hjärna var mos och jag gjorde mest fel hela tiden. Det går inte som jag vill det här. Sen har vi lite trouble hemma också. Såhär: Vi bor 5 svenskar och 2 amerikaner, och det går inte så himla bra längre... Saken är den här. Den ena amerikanen är en störig liten brud som bott i sitt slott i texas med sin housemaid hela sitt liv, och alltid fått som hon velat. Det fick hon till en viss grad hos oss också, när vi bara var två svenskar, men nu när vi är 5 stycken har vi av naturliga skäl ganska mycket att säga till om. Och hon fixar det inte. Hon får, på riktigt, panik av att inte kunna kontrollera oss. Hon har slutat prata med oss, och när vi sover springer hon runt i lägenheten och skriker typ: IM SO FUCKING MAD I HATE TO LIVE WITH THESE BITCHES. Samtidigt som hon smäller i dörrar och skåp. Och det gör ju inte situationen trevligare direkt... Vet inte alls hur jag ska hantera det.. Som tur är flyttar hon ut på lördag.. 

Tänker ta en promenad snart. Igår gick jag till hamnen och till början av promenade des anglais, och det var så jävla fint. Man ser hela Nice däruppe. Man kan verkligen gå hur mycket som helst i den här staden. gillar verkligen det, promenader är terapi. En bra grej är dock att hålla sig på de stora gatorna eller promenaden, för bakgator i den här stan är riktigt läskiga. Alltid någon idiotisk varelse av manligt kön som närmar sig på ett eller annat sätt.


Kommentarer
Postat av: linnea

haha ja vi flurrar mcflurrisarna... eller man SKA göra det men jag brukar inte palla... rör mest runt det lite bara och hoppas på att ingen klagar. vem pallar flurra en glass i 8 sec lixom? allt är så töntigt på donken. har du testat att spela upp filmerna i quick time player? funkar ibland :D xxx

2009-06-25 @ 17:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0