27JUNI

Till att börja med. En ursäkt till alla jag väckte med Michael Jacksons dödsbud. Men ärligt. Ni hörde det från mig först iallafall. Vi har hyllat honom i dagarna två nu. En massa thriller och så min favorit: They don't really care about us, som jag tack och lov fått ett par medsympatiker på. jag vet att den är rätt töntig. 

Läget i övrigt: Svettigt. Nice börjar bli varmt, och crowded. Idag är det någon slags thriatlon tävling nere vid stranden och typ halva frankrike tycks ha vallfärdat hit för att ta del av spektaklet. Jag kommer knappt fram på trottoarerna, eller jo, bara när jag svänger in på min egen gata. Där luktar det så mycket kiss så dit går man inte om man verkligen inte måste. 

Idag har vi lyxat till det och legat på Lidos strand och käkat världens godaste lunch. Man blir sjukt bortskämd efter en dag där, och det känns ovärt att återvända till stenstranden dagen efter...  Ikväll hoppas vi att regnet håller sig undan så att vi kan käka pizza på stranden, men det ser illa ut. Isåfall blir det film hemma, jag fixade en mediaplayer som funkar! Imorgon kommer tre nya till vår lägenhet och Ebba och jacob åker. Det är sjukt tråkigt! Vi är ett så bra gäng nu, förstår inte att jag haft sånhär tur. Vi funkar så bra ihop! Igår låg vi på golvet och skrattade nonstop hela kvällen. Anna och Filippa stannar iallafall en vecka till, men sen känns det som att jag är helt ensam. Hoppas på att det är bra folk som kommer.

Slutligen, vårt soundtrack, Yelle är min nya idol. treeeees chic. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0