29JUNI

Okej, nytt folk i lägenheten. Tidigt i söndagsmorse, när jag, Filippa och Anna satt halvnakna i köket och kurerade vår bakfylla trillar en kanadensisk dvärg in. Nej okej, de där var inte snällt, men HAN är inte snäll. Jag ska berätta: Det första han gör är att maniskt städa vårt kök. Fine, det kanske behövdes om vi ska vara ärliga. Men sen sätter han igång att organisera om i skafferi och kyl. Typ: Bröd här, mjölk här, frukt här, grönsaker här, konserver här. ETT problem dock, WE DONT SHARE FOOD. Vi försökte förklara att alla har sin egen hylla, och det var därför inget var organiserat, men han verkar inte riktigt greppa det. Igår lagade han mat för ett helt kompani och blev helt förvirrad när alla tackade nej och gjorde sin egen mat. Han kanske fattar att folk sköter sig själv nu när han får leva på pastasås i en vecka. Okej, det låter kanske inte så illa, men saken är den att han dumförklarar oss så fort vi öppnar munnen. Det är hans grej. Typ. Han frågade efter en kniv att skära tomater med. Jag säger att vi brukar använda brödkniven till allt, för de andra suger. Då kollar han på mig som att jag är totalt tappad och så säger han: "Eeeehhh... but thats's a BREADknife". JÄVLA MATLAGNINGSSNOBB. Här tager vi vad vi haver. En annan gång undrade han vad det var för fåglar som lät så mycket utanför vårt fönster. Eftersom jag göder ett enooormt hat mot alla duvor i den här staden och jag just kommit hem från stranden där de trippat runt på min rygg hela dagen sa jag: "It's probably the pigeons, they´re everywhere. We hate them." Då får jag precis samma blick som under knivincidenten: "Ehhhhh noooo? Pigeons are silent birds. they don't make noises".  Okej, jag kommer ha problem med den här killen. Så är det. De två tjejerna som flyttat in är trevliga och sådär, men kanske inte så party. Det lär inte bli livat i lägenheten från och med nästa vecka när Anna och Filippa åker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0