Rendez-vous med Marvelous Santas bror

Oflitigt värre den här veckan. Fullt upp. Jobb. Och så har jag sträckläst Män som hatar kvinnor, bara för att jag ska se filmen på söndag, och när jag sett den lär jag väl knappast ha lust att plöja tegelstenen liksom. För så funkar det väl? Så. Nu är jag klar, och det var en bra bok, det var det. Dåliga böcker läser man inte i pass om fyra timmar. Så jo, det var en bra bok. Men den bästa man har läst någonsin och hej och hå? Näääee väl? Då har man inte läst mycket.

Och så har jag träffat Josses övergödda marsvin. Skämt å sido, hennes pekingese. Josse var arg. Dels för att kennelkärringen hon köpt pälsbollen av, döpt den till något så urbota idiotiskt som Paddy. Jag sa att hon skulle vara tacksam, åtminstone när jag fått höra vad Paddys syskon hette: Marvelous Santa och Quincy. Alltså? Kennelkärrningar... I 7 månader hade han blivit bortskämd med kalvfrikadeller från Semper, uppblandat med torrfoder och värmt i micron. För man vill ju inte att hunden ska äta kall mat?! Hos Josse blev det andra bullar. Torrfoder och endast torrfoder. Kallt torrfoder.

Nej men Paddy var trevlig, förutom en ful min han hade som vana att flasha när helst han hade tråkigt. Tänk er någon som har underläppen fylld med snus, så är ni på rätt spår. Alltså någon som har ett HELT platt ansikte vars underläpp är full med snus. HAHAHAHA. Förlåt Josse, söt är bara inte det ord som dyker upp först när jag ser på Paddy. Han vaggade runder ganska nöjt och la sig hellre vid mina fötter än Josses - VICTORY! Och när Anton tog honom på kiss-och-bajs-runda kom han tillbaka med hela pälsen full med bajs. Josse planerar att klippa honom till sommaren. Varför vänta? Säger jag...

Kommentarer
Postat av: Josse

Hahaa urbota idiotiskt är väl bara förnamnet. Han ska heta Snusmumrik, jag tycker det är ett ganska passande namn, aight?

2009-03-07 @ 11:04:56
Postat av: sandra

Gillar din blogg till 10000 fortsätt så :D

2009-03-07 @ 11:10:31
URL: http://sessah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0