esc-love pt. 2

Klart man sitter bänkad framför esc även ikväll. Dock bara med ena ögat på tv:n, det är rätt lamt ändå utan svenskt deltagande. Kommentarer:

- Natalia Vodianova har chillat några hekto, tack och lov. Än så länge.. Vi har ju dock inte nått trycka-på.knappen-momentet ännu...
- Norge var lite sämre än väntat... Är inte lika säker på vinst.
- Ukraina utan tvekan bäst. Jag köper det rakt av. Speciellt de lårhöga glitterstövlarna. Det blev ju inte sämre av att den här Svetlana är värsta superwoman som tydligen engagerar sig i en massa kvinnofrågor o.s.v. Grymt cool.
- Nederländerna! Ni missade väl inte Nederländerna?? ÅH! Jag älskar Aftonbladets Markus Larssons beskrivning: Tre glittergubbar och tre gräddbakelser i varierande storlek framför någon slags pensionärsdisco. Klockrent... Klockrent... Han glömde dock nämna att den största gräddbakelsen bar någon absurd form av mixerbord på magen..?
- Slutligen. Snabbt nu innan det faktiskt avslöjas. Vidare går: Ukraina, Norge, Grekland, Moldavien, Danmark, Azerbajdzjan, Albanien, Estland och... Nej. Jag fegar. De två sista lämnar jag öppet. Utöver de åtta jag nämnt finns bara pinsamheter, tråkigheter eller extrem falsksång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0