RETOURNER

Paus på bloggen hade kanske varit ett ärligare sätt att avsluta på sist... Jag hade väl på känn att jag skulle sakna bloggandet alldeles för mycket för att kunna låta bli. Och efter att ha klarat nästan tre månader av abstinens känns det på något konstigt sätt lite svagt att återvända. Men ni förstår inte hur det kliat i fingrarna på mig kanske 1000 gånger, ett sant beroende. Och att sluta var nog inte riktigt den befrielse jag hoppats på.

Jag blev, som jag tror att alla som på ett eller annat sätt exponerar sig själv på nätet, trött på hela grejen. På ett sätt äcklade hela bloggfenomenet mig; att sitta och vräka ur sig en massa egocentrisk sörja som 50% av de som läser, läser för att de retar sig på det. Inte för att de tycker att det är intressant eller bra. Kanske är det bara jag som blev paranoid, men det kändes så. Under frånvaron har jag hur som helst fått en massa positiv respons från folk som faktiskt saknar bloggen. Det värmer lite, och inspirerar mycket. Så efter en liten paus, som ärligt talat kännts tom, som att något saknats, kör vi igen! Jag vill skriva en intressant, inspirerande och bra blogg på riktigt! Om ni missat det, bor jag i Paris numera och håller därför till på resdagboken också. För att dokumentera. Det är inte tanken med bloggen, det blir alltså en radikal förändring från de två sista bloggmånaderna när jag höll till i Nice. Då blev bloggen en resdagbok, och då dog den. Här snackar vi istället mer bilder. Lite funderingar, lite musik och... Så vill jag bli kul igen. Men det är än så länge bara en fåfäng ambition, jag tror kanske att jag började ta mig själv på för stort allvar för att vara kul när jag fyllde nitton eller så. Jag vet inte. We'll see.

Förhoppningen är väl kanske också att de 3-4-5 besökare jag har dagligen numera ska öka något, men ärligt talat... Det viktiga är att ni som läser gör det för att ni gillar det. Och är det bara 3 stycken, så är det okej med mig. Att man skriver för sig själv och sin egen skull må vara en klyscha, men jag tror den är ett bra utgångsläge.

Så välkommen tillbaka till mig själv. Och till er, mina 3-4-5 fans, såklart.
KÄRLEK

Kommentarer
Postat av: jillian

aj lajk, anna! :)

2009-11-03 @ 00:10:30
URL: http://nimble.blogg.se/
Postat av: rosanna

jag är en av de 3-4-5!

2009-11-03 @ 09:21:55
URL: http://ingen.
Postat av: benson

Alltså detta är ju nästan creepy!!! i måndags (ev söndags) rensade jag bland favoriter & gamla bloggar, och fick snällt inse att neuf numera bara var ett minne blott, men så!!!! ÅÅÅÅÅ BRA ANNA!!

2009-11-03 @ 15:45:08
Postat av: LINNEA

nice anna!!! jag gillar't :D

2009-11-04 @ 10:28:10
Postat av: kisse

ååå,, det vi alla väntat på en återkomst!!!!

2009-11-05 @ 23:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0