makeup+twilight+sushi+macarons=mercredi


Den bittra sanningen är att det mesta av mitt smink är slut. Och att jag inte har råd att köpa nytt. Därför är jag numera fast i reklamsminksträsket. Reklamsmink är VÄRDELÖST! Det luktar helt fruktansvärt och man kan bara föreställa sig vilka djurrester som döljer sig i innehållsförteckningen (som iochförsig är mystiskt frånvarande...). Här webcam-posar jag seriöst med det smink jag just nu lever på: En mascara från Solo som gör dig tjusigt gråsvart under ögonen efter ungefär en timme. En ögonskugga från Veckorevyn som i bästa fall syns i mycket starkt ljus. Och sist men inte minst. Ett läppglans från Preventivmedel.nu som förvandlar dina läppar till Saharaöknen fortare än du hinner säga kamel. Ja ni förstår ju att jag är SNYGG.

Har precis vinkat av Sofie och Maja efter seriöst sushi+macaron-svullande, och upptäckt att jag får allvarliga panikkänslor av biltutor. Algeriets fotbollslag har visst vunnit någon viktig match ikväll och det firas HEJVILT på gatorna. Jag klarar inte av biltutor. Jag gör visst bara inte det. Alltid lär man sig något nytt.

ENSUITE, tidigare idag var jag på Twilightpremiären. Jag hatar Twilight. Jag har aldrig någonsin förstått hysterin. Det här tog ändå priset, Ingrid och jag kommer fram till biografen och jag skojar inte när jag säger att det stod minst 800 pers i kö på trottoaren. Ingrid blev jättesur när vi fick ställa oss låååååååångt långt bak i kön, eftersom hon insisterat på att vi skulle gå hemifrån typ 3 timmar innan filmen började. Det förstod jag inte alls vitsen med eftersom vi HADE biljetter och var försäkrade en plats. "Inte en sittplats" muttrade hon nu ilsket där vi stod i kön. Förskräckt såg jag mig själv STÅENDE i två timmar, tittandes på DUBBAD Twilight. Nåväl, efter en halvtimme i kö tillsammans med en sanslös mängd fransyskor i åldern 12-17 som samtliga hade klätt upp sig så till den milda grad att de nog trodde att de skulle på dejt med den jävla vampyren, så fick vi komma in. Och sitta. Sedan drog filmen igång, och jag har aldrig varit med om något liknande. Det skreks. Det jublades. Det bölades. Och det applåderades. SÅ FORT ROBERT PATTINSON SYNTES PÅ SKÄRMEN.

Min onsdag. Nu fick ni en såndär "Det här har jag gjort idag"-uppdatering som jag hade tänkt förvägra den här bloggen. De rien.

Kommentarer
Postat av: Fia

Nej faen jag håller med dig!

Jag prioriterade helt fel, köpte smink men förträngde faktumet att det snart är jul och att julklappar borde ingå i budgeten!

2009-11-19 @ 02:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0