TELENOR<3

Den där rubriken är otippad, jag vet. Jag trodde nog aldrig att jag skulle känna så. Men det gör jag, ja gud det gör jag! Sen jag flyttade hit har allt mitt hat till telenor förvandlats till ren och skär KÄRLEK. Härligt va?!

Så här ligger det till då.

I Frankrike kan du välja på tre-fyra kontantkortsabonnemang precis som hemma. Men det är heeeelt andra priser vi snackar. Och det är inte för att jag är svensk och inte fattat grejen, och kör på det dyraste (jo kanske lite...), utan så här är det. Mobiltelefoni i Frankrike är askalas dyrt och fransmännen får acceptera. Jag betalde 30 euro för att överhuvudtaget få ett nummer (tror att det är 100 spänn för det i Sverige), och så fyllde jag på med 15 euro. Som tog slut så löjligt fort att jag trodde det var ett skämt. Det var det inte. Så jag får bittert inse att jag måste fylla på igen, och då märker jag att alla påfyllningar bara varar ett visst antal dagar. Såhär - fyller du med 10 euro, så kan du max använda dem pengarna i två veckor. Och fyller du med 5 euro fria sms, som ju iochförsig är en bra grej - så får du använda det i TRE dagar. Lönt. En månad är den längsta giltlighetstiden jag sett, och då är det på ganska stora laddningar. Jag accepterar inte det. Så jag använder mitt svenska nummer istället, och tänkte att jag hellre betalar orimligt höga priser till Telenor. Men det har inte hänt? Jag vet inte var det gått  snett (rätt), men jag tror faktiskt inte att jag betalar mer för ett sms här än vad jag gör hemma. Ringa kostar, men det kan man ju låta bli. Visst är det fantastiskt?!

Jag vill dock lägga till att det finns en möjlighet att min telefon inte riktigt har registrerat att den är på fransk mark.. Jag har fått otaliga "Välkommen till Frankrike"-sms, det senaste i förrgår. Jag tror att den är högst osäker på sin lokalisering.

Men hurra för Telenor iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0