PÅSK PÅSK PÅSK INGEN PÅSK

Jag är hemma. Har lugnat ner mig något. Ikväll ska jag träffa C och imorgon är det big reunion-night med Emma och sen ska jag fortsätta jobba hårt för att fylla alla kvällar med aktiviteter så att jag slipper använda min egen toalett. Sjukt, jag vet...

Den här helgen har som sagt varit sorgligt opåskig.


I lördags hade vi ambitiösa planer på att laga mat. Men vi gav upp och gick till ett av våra favoritställe på Rue Montorgueil. Det var den godaste middagen jag ätit på jag vet inte hur länge. Vi fick ett ryck och beställde in öl, och blev alldeles tårögda när vi tog första klunken. ÖL<3 alltså. Sen rullade vi nöjda och glada hem till Linda med återigen höga ambitioner. Denna gången om att ha pokerturnering med makaroner som insats. Det slutade med att alla tre somnade i en hög på Lindas säng.


Igår var de höga ambitionerna där igen. Louvren skulle vi till! Vi promenerade ungefär halvvägs, sen kom haglet. SEN KOM HAGLET. I april, i Paris. Jamen så festligt. Så vi gick och käkade på närmsta café istället.


Kvällen spenderades i Lindas säng igen, massa skitsnack och en flaska rödvin. Sen blev vi tokigt sugna på lösgodis och bestämde oss för att gå till "nån jävla turk på St-Denis". Så det gjorde vi. Det här var vad vi hittade. Jag är inte kräsen, men det här är det äckligaste godiset jag någonsin ätit. Och saken blev ju inte bättre av att det föreställde en råtta och något jävla sjöodjur.  


Kommentarer
Postat av: amelie - bli veckans blogg

paris är en riktigt underbar stad men synd att det haglade :/

2010-04-12 @ 16:44:52
URL: http://ameliesandell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0