Jag missade julen.

Jag fick inga julklappar i år. Jag tror inte det har gått en dag sen jag kom tillbaka som Ingrid har glömt att påpeka det. Hon kan bara inte förstå hur en människa kan överleva julen utan julklappar, och okej, när jag var tolv kändes det faktiskt rättså orimligt. Hursomhelst, det var inget jag tänkte så mycket på. Vi spelade julklappsspelet på julafton och jag kammade hem ett strandtennisset och en sån där trägroda som man drar med en pinne på så att det låter som att den kvackar. Och sen kommer regnet (och det gjorde det, det var molnigt i tre dagar efter jul). Men ärligt - skulle jag skriva en önskelista skulle inte strandtennissetet hamna sådär jättehögt. Så jag har knåpat ihop en liten januariönskelista och hoppas nu på det bästa.

1. Converse. Av en enda anledning, jag glömde mina hemma i Sveriget. Det som hände var att jag åkte hem i dem i december, och åkte hit i andra skor. Conversen hade jag inte en tanke på att packa ner. Nu är det nästan kris, jag har skoskav i alla platta skor jag har här. Sååå... Mitt helgmission är att ta metron till helvetesmarknaden nr.1, Clignancourt. Jag avskyr den. Men conversen kostar 25 euro istället för typ 70 där, så det får det väl vara värt... Röda blir det nog den här gången. Eller blå. Eller vita. Tja, vi får se.

2. YSLs Parisienne. Det blev x antal timmar i taxfreen under Thailandsresan, och jag hann nästan bli beroende av den här doften, den är såååå... jag. Love at first sight, som med Marc Jacobs Daisy, som jag använder nu. Men saken med den är att den gör mig nostalgisk, väcker sweet memories från svunna tider liksom. Jag tror det är då det är dags att byta.. Nya tider du vet.

3. En pälsjacka. Ja herrejisses det finns att välja på i alla Second Hands, men jag har fortfarande inte tagit ställning i det där med att bära päls. Jag menar - jag är inte den som kastar röd målarfärg på Samantha i SATC, men jag är inte Samantha heller. Min lösning - det finns en apsnygg fejkis på H&M nu, från höstkollektionen. På rea dessutom. Jag har kämpat hela veckan för att inte gå dit och sätta sprätt på mina sista slantar, men det är svårt nu. Speciellt eftersom Paris är nollgradigt och jag fryser fryser fryser varje gång jag går utanför porten. PLUS mitt skoskav, jag är knappast den festligaste varelsen på paris gator.

4. Korshalsband. Jag har två. jag älskar dem, använder varje dag. Men jag vill ha fleeeer. Men det finns iiiingenstans. Alltså jag har funderat på det där, är det någon slags etikgrej det där? Att kedjorna genom att inte tillverka kors-smycken undviker att ta ställning i religiösa frågor? Ja jag vet inte. Men några kors hittar jag inte. Jag känner ju ett starkt behov av att understryka min nyfunna hmm... ska vi säga gudstro... Just det, den har jag fortfarande inte berättat mer om. Återigen, en annan gång..

5. En Iphone. Rätt och slätt. Hur svårt kan det vara? Jag vill ha en nu, det är verkligen dags. Det vore lättare om min nuvarande telefon typ gav upp eller började jävlas. Ålderskrämpa liksom. Men det gör den inte! Det är faktiskt den bästa telefon jag någonsin haft och jag gillar den verkligen. Jag vill liksom inte.. Sticka kniven i ryggen på den stackarn. 

Ja egentligen behöver vi ju inte sluta där. Jag kan fortsätta med att önska mig en egen toalett, ett IKEA på min gata, sommar och sol, obegränsat med elektricitet i mitt rum, fred på jorden och mat till jordbävningsoffren i Tahiti (För tidigt att skämta om va? Fan, jag visste det.) Men om vi ska vara... Realistiska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0