non, je ne parle pas francais ...


Jag känner mig som en fånge i mitt lilla Parisrum.. Jag vill inget annat än UT och fira att våren är här, men kroppen ooorkar inte. Jag hade mitt slutprov i franska idag och hade förmodligen gått även om jag hade behövt ha en kräkpåse i snöre runt halsen. Men det gick åt skogen. Jag satt och kallsvettades och darrade och blandade ihop allt vad subjonctif, coniditionnel, forme passive, discours indirect och nominalisation heter. Det var bara en enda gegga i hjärnan... Superdeppigt avslut på franskastudierna med andra ord. Men jag ska ta mig i kragen och hitta energi till att på egen hand få ut så mycket som möjligt av tiden jag har kvar...

Kommentarer
Postat av: Filippa

ÅH. saknar att sitta i din lilla fönsterkarm och dricka ljummet vin. saknar dig!

2010-03-25 @ 20:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0