... so people clap your hands

Så det blev utomhusfest ändå! SJUKT NICE! Det var Binc och jag och vi hade så mysigt med vårt vin och skitsnack hemma hos henne, så vi kom inte loss förrän två. Och då hamnar vi på sjukaste taxifärden... En taxi till Bagatelle ska väl kosta max 25-30 euro... 50 euro var vår taxameter uppe i, för vår taxichaufför hade absolut noll koll på vart han skulle och det ville han inte klämma ur sig förrän vi är vid Porte Maillot, som är ... ehh.. Inte ett bra område att hänga i för två blonda små flickor mitt i natten. Han ville slänga av oss där den jävlen! Men jag vet inte.. Det ordnade sig tillslut. I och för sig efter att han velat slänga av oss en gång till mitt i Boulogneskogen när han tappat bort sig igen. Inte en bil eller människa så långt ögat nådde. Vi var rätt skakis.. Ville bara hem igen ett tag.

Men det var bra att vi kom fram. Efter typ en timme. Sjukt. Bagatelle var så grymt, stämningen var superhärlig och folket skitbra. Vi stannade bara i en timme, men det var BÄST. Fantastiskt med utefest tycker jag! Trots att en glassig utefest i Paris är så långt från festival man kan komma så fick jag sånna vibes! Jag hoppas jag hinner åka dit igen innan hemgång...

Sen åkte vi till BC, hamnade med puckad taxichaufför igen... Det är visst inte så jävla lätt att hitta i Boulogne.. Men man blir måttligt irriterad när taxametern bara tickar tickar tickar... BC var också bra. Det ballaste var när vi stod utanför och väntade på taxi och VÄRLDENS gulligaste lilla blonda fransyska i Doc Martens kom fram till oss, och frågade på den knackigaste svenskan med den finaste franska accenten, om vi var svenskar. Så vi pratar med henne och jag höll på att dö så gulligt det var. Jag har aldrig hört något liknande. Det roliga var att hennes svenska mamma var från Malmö, så den svenska hon kunde var ju liksom... Skånska. Fast på franska. Jag skulle spelat in ett jävla ljudklipp eller något, det här går ju inte. Fint vare iallafall.


Jag har fortfarande inte fattat varför, men C hade en jävla tjurmask. Vi fick låna den. Jävligt snuggt.


Det blir inte bättre än så här. Här är han iallafall. Min fransman.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0