En sak till bara om Versacespektaklet

Jag kom på att jag inte babblat klart om solhäxans hm-design ändå. Det blir aldrig bra när jag bloggar från mobilen, har ingen översikt av vad jag skrivit och inte.

Jo. Priset! Whatsup med priset? Jag minns på den gamla goda tiden. Viktor & Rolf, Lagerfeld och Stella Mc.Cartney-kollektionerna. Grejen med dem var ju att de såldes till humana H&M-priser. H&M-kvalité, såklart, till H&M-priser med en fancy lapp med ett fancy namn i nacken som du fick bära med dig hem i en fancy påse. I de fallen förstår jag absolut hysterin som rådde, fick du tag på ett plagg var det ju ett fynd! Nu har priserna på designkollektionerna stigit stadigt varje år. Det är fortfarande billigare, självklart, än att köpa en äkta Versace-trasa, men vi snackar ändå rätt saftiga priser. Långt ifrån H&M-priser iallafall. Det är i och för sig en logisk utveckling - modeslavar är uppenbarligen beredda att betala, Donatella är säkert inte billig, och H&M vill tjäna så mycket pengar som möjligt. MEN! Det är ju fortfarande H&M-kläder det handlar om, kvalitén på klänningen signerad Versace för 2000 är i samma skitkvalité som Divided-trasan för 200. Det är där jag tycker det blir knäppt och att de som shoppade "Versace" idag är lurade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0