PÅVEN BANNLYSER

Nu har jag bloggabstinens igen! Drygt 4 månader har jag varit bloggfri. En så jävla fin sommar, synd att ni missade den! Jag hade egentligen inte alls bestämt mig för att sluta blogga, det var den här jävla skitportalens fel. Det jag skrev publicerades inte. Ett par gånger hände det och det räckte för att jag skulle bli less. På sommaren har man bättre saker för sig än att sitta och vänta på att blogginlägg ska publiceras liksom.

NÅJA! Nu gör jag ett försök till men lovar på inget sätt att bli mer långvarig den här gången. Högst troligt står jag inte ut med min totalt vidriga och illamåendeframkallande design i mer än ett par veckor. Och ännu mer troligt inte ni heller. 

Struktur är min nya vän. Allt känns så mycket bättre när jag strukturerar upp det. Så varför inte strukturera upp även den här orangea spyfläcken? Jo det gör vi. En liten lista helt enkelt på vad jag härmed BANNLYSER från den här bloggen. (Ordet bannlyser har en lustig historia i mitt vokabulär. Alla barn lekte väl "Påven bannlyser"? Vi gjorde. Väldigt mycket. Och jag hade ingen aning om vad en påve var, och ännu mindre visste jag vad det innebar att han bannlyste folk. MEN! Jag älskade det där ordet, det var sån jävla power i det.. BANNLYSER!! BANNLYSER!! BANNLYSER!!! Hrm.. En "liten" parantes bara...)

BANNLYST FRÅN NEUF.BLOGG.SE

1. JOBB!
Så vi tar det nu direkt, för jag svär att jag aldrig mer ska nämna det. Jag har två jobb. Att tala om det ena på intranätet är "lika med att skriva under sin avskedsansökan" fick jag veta på min anställningsintervju. Det andra har jag talat om en del om, vet att jag skrev ett helt inlägg om det nån gång. Jag tror det var för att jag på den tiden tyckte det var rätt ball att hålla i lägenhetsvisningar och leka mäklare om söndagarna. Det tycker jag inte längre.

2. SKOLA!
Av alla människor jag känner är jag i särklass den mest ointresserade av skola och utbildning. Egentligen är det ett under att jag ens pluggar, för hela den här skolvärlden med tentor, högskolepoäng, kårer, grupparbeten, föreläsningar, seminarium och läroböcker är DET TRISTASTE JAG VET! Jag står ut med det om jag slipper prata om det när jag inte pluggar, men så är ju ofta inte fallet. De flesta tycks vara ganska intresserade av hela det här utbildningsväsendet, och samtal glider gärna in på det förbannade plugget. Sitter jag i ett sällskap som helt plötsligt halkar in på utlandsstudier hit och kandidatexamen dit och fastnar där i mer än 5 minuter får jag panik i hela kroppen. Har ni någon gång hamnat i en utbildningsrelaterad diskussion med mig och tyckt att jag lyssnat, så har ni fel. Så fort jag råkar hamna i en sån situation sätter jag "medhållandeläten" som "mmm" "aaaah" "precis" "exakt" o.s.v på autopilot och så låter jag hjärnan fara i väg på roligare äventyr. I bloggen är tanken att ENDAST dessa roligare äventyren ska få utrymme.

3. "IDAG HAR JAG"....
Här har vi fällan! Alltså såklart måste man ju få återkoppla till saker som händer om dagarna när man skriver en blogg. Det jag bannlyser från bloggen är dagboksinlägg som bara rabblar upp vad man gjort under dagen helt utan någon slags poäng. Visst, har hela dagen varit helt crazy poängfylld så fine - varför inte en liten resumé från tidig morgon till sen kväll. Men helst inte.

4. MINA RAGG!
I den här bloggen låtsas vi att killar inte finns och så kommer det förbli tills jag är gift och har tryckt ut en unge. Då är det liksom svårt att förneka männens existens längre.

5. DRÖMMAR!
VET NI HUR TRÅKIGT DET ÄR ATT LÄSA OM DRÖMMAR?! Osammanhängande flumm utan någon som helst relevans för någon förutom möjligtvis (troligtvis inte) drömmaren själv. DOCK! Så måste jag göra ett avsteg från den här bannlysningen, inom snar framtid. Jag lovar att inte göra det utdraget. Det är en återkommande dröm jag har som är helt sinnessjuk, och jag tänkte att någon kanske kan hjälpa mig att tolka den (troligtvis inte).

6. DEPP!
Inte Johnny då utan sinnestillståndet. Alla har vi dåliga dagar, jag har mina allt mer sällan faktiskt. Men de kommer ju. Och hur motiverad jag än känner mig att vräka ur mig min misär här så är det bättre att hålla käften. Ringa mamma.

7. SJUKDOM!
Är man sjuk så beskriver man INTE på sin blogg hur det känns. AJAJAAAAJ, Mitt huvud håller på att sprängas, hela kroppen värker och jag kan inte röra mig, jag vänder ut och in på magsäcken var tredje minut och min hals är ett öppet sår så mycket jag hostat BALBLABLABLA......... Alla vet hur det känns att vara sjuk. Det är lite samma grej här som med depp-inläggen, man är så djupt nere i sin självömkan att man tror att ALLA kommer tycka lika synd om en som man själv gör. Så är det inte. Ring mamma!

8. INTERNT!
Jag minns lunarstormtiden. Varje rast satt jag och min bästa vän på den tiden i datasalen och skrev dagboksinlägg på lunarstorm. Bloggens föregångare! ALLT vi skrev var internt. Vi tyckte det var så kul att vi låg på golvet och vred oss i skratt. Ingen annan fattade ett skit. Internt är skit. Inte ens ett litet internt skämt ska få slinka in här.

9. MARATHONINLÄGG!
Nu kastar jag ju sten i glashus, det inser jag. Det här är för långt. Så här långt får det inte vara. Bra. Slutar genast.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0