I saw the sign, and it opened up my eyes, I saw the sign

Jag tog ett eget uppehåll för precis en vecka sedan, och när jag sedan kom tillbaka, full av inspiration, ja då lägger blogg.se ner. Sådär lagom lägligt kan jag tycka. Därför planerar jag något av ett maraton-inlägg, med allt det jag tänkt skriva om.

Fredag
The Birthday, inte min alltså, men fan.. 28 Mars är någon slags officiell födelsedag. Johanna såg jag inte till på hela dagen eller kvällen. Fia gratulerade jag och Boppa med skapelsen nedan, fylld med massa cash. Lollo kikade jag in hos lite spontant sådär. Sedan körde jag hem till min far. Som passande nog också fyllde år. Såklart.
image23

Jag orkar verkligen inte förminska bilder och sådär. Ni får stå ut med 400 px.

Lördag
Eftersom jag hållt mig nykter och gett upp rättså tidigt kvällen innan var jag sjukt lördagsfräsch. Jag tog bilen till Väla och fixade lite grejer, och sedan mina vänner: Körde jag och gymmade. Bara sådär. Helt själv. Det var så nice. Klockan var typ elva, och förutom jag var det kanske 10 andra där.

På kvällen tog jag och Boppa med oss en skiftnyckel och gav oss ut på olagligheter. Det resulataterade i världens fyndigaste present till Staffan som firade sin 20-årsdag med mysig middag. Det blev en riktigt bra kväll, med dans till 90-talsklassikerna och Markus Krunegård förstås.
image24
Jag känner mig trashigt skön i mittbena. Jonas dissade dock mitt låga hårfäste hårt. Ajdå.


Jag är en vampyr - Marcus Krunegård

Söndag
Sommartiden ställde till det för mig som för alla andra. Missade mitt personalmöte av bara farten, och det är väl sådär halvpopulärt kan jag tänka mig. Ville ju bara sova hela dagen... Men vid två någon gång kom mamma och jag iväg till Lilla Ro. Mitt favoritställe på jorden. Det är få platser där jag känner mig så avslappnad och så harmonisk som där. Vi fikade och handlade kläder. Jag hittade den här,  har inte blivit så kär i något materiellt på typ 100 år. Jag vill bara handla mina kläder hos Eva...
image25 

Lagom bakissliten, men ack så lycklig. Mm.

Måndag
Slappemåndag i skolan som vanligt. Typ 5 minuter i skolbänken, sedan fick jag gå hem. Jag beställde tre skivor. Håkan Hellströms För sent för Edelweiss, The Kooks - Konk, och Markus Krunegårds Marcusevangeliet. Fint det där. Fast Marcusevangeliet kunde jag visst bara boka. En sak är klar - för mycket ledig tid för min del gör bara att jag gör av med alla mina pengar. Jag och Staffan romantiserade Ace of Base litegrann och jag letade som en dåre efter "The Sign" hela kvällen. Utan resultat. Visst slängde jag den när jag skulle vara sådär svår och Kent-cool. Fan, jag är ju inte svår, inte ett dugg svår...


All that she wants - The Kooks (Ace of Base-cover)

Tisdag
Idag har det varit solsken (shit, rent spontant ville jag stava det 'solschen', det är sånt som schizofrena gör, uppfinner egna stavningar och sådär...). Jag satt i solskenet och stektes nästan sönder i min svarta tröja, det var en skön och välkommen känsla. Sen köpte jag en daimglass men slängde halva. jag tror att jag kanske växt ifrån glass, och det är ju synd på sätt och vis. Sedan gick jag och hade svenska med min svenskavikarie som inte pratar svenska, det är lite fel att hon ska sätta mitt betyg i tal. Kan jag tycka. Rätta mig om jag har fel men det här är inte svenska va?

- Vet ni var skrivbordet ligger?
- Jag har bokat tid till projektorn.
- Öppna era datorer!
- Jag vet inte hur det går till och öppna over-headen.

Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0