Lussekatter, glögg, tomtebloss, glitter och juleljus

Snart! Visst börjar julen officiellt den 1 december? Jag har inte kännt en så här stark jul-längtan på år och dar! Jag känner mig helt seriöst som fem. Det fina är att när man var fem längtade man efter julen eftersom den innebar julklappar. Så känner inte jag. Jag är bara superpepp på att baka lussekatter, julgodis och pepparkakshus (kommer aldrig hända, men ändå). Superpepp på att KÖPA julklappar, slå in dem. Och så förstås: Pynta! Mitt hem är som finast på julen, och i år tänker jag slå alla rekord som finns. Inte ett hörn ska vara tomte/glitter/ljus-fritt. Det ska bli så fint!!

Äsch, syftet med det här inlägget var ett tips: Julstämning på Sofiero till helgen. Åk dit! Det finns inget bättre sätt att komma i rätt stämning. Tänk Fanny och Alexander. Så fint är det nästan. Ett annat helgmission är Lilla Ro, som med stor sannolikhet har börjat julpynta. Ska dessutom hämta mina bilder på cd-skiva, ska bli så kul att se alla!  En sak till som är sjukt bra med julen är att Lotta och Becci kommer hem från USA! Jag är så glad för det! Om en månad är dem hemma! Sjukt.



PUSS!

Kommentarer
Postat av: malin

Jag tror seriöst att det beror på att vi inte går i skolan, jag e med rekordtidig med massa jul-längtan! Men ingen julmusik före första advent, det är förbjudet ;)

2008-11-18 @ 18:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0