Mochba!

Nu går det att lyssna på Titiyos album dock! Så det har jag gjort sen jag kom hem från jobbet + tryckt i mig Ben&Jerry. Jag vill kräkas Ben&Jerry nu. Varför går det inte att sluta?! Hur som helst, LYSSNA! Det är ju great! Titiyo är en stjärna.

Annat. Imorgon ska vi ta farväl av Sofia som ger sig av mot fjärran östern. Jag har varit pinsamt ouppmärksam och har inte 100% koll på vart hon ska, jag vet bara att hon ska mellanlanda i Moskva i typ ett halvt dygn, och det tycker jag är mycket festligt. Så jag säger till henne som jag sa till Henke när han skulle besöka en vän där: "Se till att lära dig lite ryska, värsta partytricket ju!"

MOSKVA!
Jag drömmer kärleksdrömmar om Moskva! Mitt bästa och enda Moskva-minne är filpaketet när man var liten, minns ni det? Av någon anledning var det sånna där ryska, vackra, färgglada torn på dem! Här:



Alltså är min Moskva-kärlek totalt fantasi-förankrad. Faktum är att jag nog inte alls vill åka dit. Det skulle vara tråkigt att få min illusion av Moskva som "staden-med-de-fina-tornen" krossad av alkholiserade ryssar som dricker vodka som om det vore mjölk. För att inte tala om Olga och Svetlana och Natascha och Irina och Jelena och Jekaterina och Anastasia och... Fan. Det är tur att man inte fick ett ryskt förnamn (Okej Anna är väl typ jättevanligt i Ryssland, men det klingar inte lika ryskt som Svetlana, det gör dte bara inte!!)

Nej, min kärlek till Moskva behåller jag gärna på fantasistadiet. Någon äkta kärlek skulle nog aldrig uppstå. Det räcker att kolla på Lilja 4-ever i 2 minuter, så är jag klar med Moskva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0