Paris #4



Jag har så lite plats i resväskan att jag i första hand får sikta in mig på små saker om jag vill göra av med pengar... Smycken är bra, det kan man hitta hur mycket fina som helst i Paris om man letar.
1. Armband från Marc by Marc Jacobs. Jag var i deras butik idag, och den var en glad överraskning. Till skillnad mot den i New York, var det en ganska stor lokal. Och dessutom helt folktom! Augusti måste vara bästa parismånaden om man vill shoppa, det är så lugnt och skönt i alla butiker (parismått mätt...) och man kan gå runt i lugn och ro och kolla på allt man vill.
2 & 3. Armband från en butik i Montmartre. En av de få butiker som var öppen i Montmartre igår var en pytteliten smyckesbutik där en tant eldade rökelser och tillverkade alla smycken själv. De flesta var inte alls min stil, men jag älskar nitarmbandet.
4. Halsband från Marc by Marc Jacobs.
5. Armband från H&M. Orginellt.. Men accessoaravdelningen på Hm som ligger på Rue de Rivoli får en att vilja köpa precis allt. Jag köpte ett fult halsband också som förlorade all sin dragningskraft så fort jag tog det ur butiken. Nedrans.
6. Ring från Marc by Marc Jacobs.
7. Ormringen köpte jag i en silverbutik vid Pompidou. Det finns en hel del liknande runt om i Paris, fullproppade med jättefina silversmycken. Dock betalar man allt per gram och det tenderar att bli fett dyrt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0