Lägesrapport

Jag saknar min kamera så så så mycket. Det är så vackert i Paris nu. Allt är grönt, förutom körsbärsträden som är rosa. Men inga bilder på det, istället en jävla babbelblogg. Jag märker att jag kompenserar bristen på bilder med babbel.

Jag fick tag i Norwegian till slut, först fick jag byta handläggare för att jag inte förstod vad den första sa. Jag som alltid skryter om hur bra jag förstår norska.. Jag var helt lost, det kunde lika gärna varit japanska alltså.. Iallafall, nästa handläggare kunde försvenska sig hyffsat och han bokade om mig till onsdag 21.35.  SNÄLLA HÅLL ALLA TUMMAR NI HAR. Jag orkar inte stanna längre, jag måste hem och andas nu.

Kom just hem efter lite parkhäng med tjejerna. Och i trappen möter jag ingen mindre än MISTER GRANNE. Och ja, ni vet ju. Jag är en feg jävel, så jag smiter snabbt som ögat förbi honom. Men jag kom inte undan! Han stoppade mig och undrade vad det var jag hade sagt till vaktmästaren att han gjort. Konstigt nog fick jag inte panik, utan jag sa rakt ut vad jag misstänkte och vad jag hade för bevis. Jag fick till och med med gubbjävlen till toaletten för att visa det jävla hålet i dörren som jag täckt över. Sen hade han monolog med sig själv i en kvart (jo, han pratade i en kvart) om att han inte var sån. Pervers alltså. Att han var 70 och att jag var 20 och han fattade att det var kört. Att han hade flickvän. Att han var framgångsrik författare och hade fullt upp med att skriva på sin bok. Att min värdfamilj var mytomaner. Att allt jag hört att han gjort förut är stora missförstånd. Att alla i byggnaden älskar honom för han är en hederlig man. Att han har kontakt med flera av tjejerna som bott här förut för de uppskattade verkligen honom som granne. Att han bara vill skydda mig från alla konstiga människor som springer runt i vår byggnad. BLA BLA BLA TYST NU ORKAR JAG INTE HÖRA MER. Jävla manipulativa mytoman. Jag bröjade faktiskt tro på honom ett tag där, men så gick jag in till mig och andades en stund och blev bara mer rädd. Han är ju sjuk i huvudet alltså.

Så så är läget. Imorgon ska vi fira Bincis födelsedag med härlig mitt-på-dagen-fylla, och sen vill jag bara att det ska bli onsdagkväll och att askmolnet ska vara ur vägen.

Kommentarer
Postat av: therese

jag gillar din babbelblogg! och fy fan vad äcklig grannen verkar va... kram kram

2010-04-20 @ 00:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0