DOGTOOTH

Äre nån mer som sett Dogtooth? Jag förstod direkt när jag hörde om den att jag var tvungen att se den. En helt vrickad historia om 3 syskon i sena tonåren som aldrig varit utanför tomtgränsen och hjärntvättats till att tro att det är en helt normal uppväxt. När deras hörntänder lossnar är de redo att lämna hemmet. Det är en sjukt speciell film, det går långsamt, sägs inte mycket och man får stå för tankeverksamheten själv, och det gör man vill jag lova. Jag kan inte sluta tänka på den! På sätt och vis är det den obehagligaste film jag sett, den kryper under skinnet och stannar där. Vet inte om det här är ett tips eller inte. Jag vet inte ens om jag gillar filmen. jag tänker bara på den med obehag, men den berörde mig mer än någon annan film gjort på väldigt länge. Så sjukt provocerande, som sagt, får den inte ur huvudet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0