lite såhär tycker jag.

Ingenting kan någonsin ha fått större genomslag på Facebook än Kony-filmen? Det är ju galet! Jag såg filmen igår och reagerade som man bör. KLART JAG VILL VARA MED OCH STOPPA DET JÄVLA KONY-ASET. Men stopp. Alltså allvar. Det SKRÄMMER skiten ur mig att folk är så jävla lättköpta, en välproducerad snyfthistoria och BAAM! Hysterin är igång. Är folk inte mer kritiska än så? Har man inte lärt sig, att det finns två sidor av ALLT. KÄLLKRITIK HALLÅ?! Gör din research innan du tar ställning i en så komplex fråga. Och förlåt, hur mycket du än researchar detta är jag rädd att du inte kommer någon vart. VI VET INGENTING, och jag tror det är läge att vara jävligt försiktig. Ingen har en aning om vad vi driver igång, och genomslagskraften är liksom större än vad vi inser. Vad är det nästa gång? Kan du fixa ett snyggt youtubeklipp där du trycker på rätt knappar kan du nog fan få med folk på vad som helst.

Jag är inget snille, och jag blir sjukt obekväm i politiska diskussioner över huvud taget. Not my arena liksom. MEN. Jag kan inte riktigt hålla käften när stämningen både på facebook och IRL idag har kännts som du-är-en-barnsoldats-främjande-jävla-idiot som inte postat Kony-filmen. Men nu ska jag sluta babbla min blonda skit och skicka er vidare till någon som verkligen vet vad hon snackar om. ALLA som postat Kony filmen borde ha läst det här, eller liknande kritik. Tyvärr får jag en känsla av att så inte är fallet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0