Mellan två arbeten

Jaha, så var man arbetslös. Jag känner mig rättså misslyckad och bedrövlig om jag ska vara ärlig. Men lättad. Väldigt lättad. Jag har förståss uppsägningstid och sånt där, så har jag tur får jag nytt jobb innan den är över (högst otroligt), och slipper känna på det riktiga livet som arbetslös. Det skulle vara fint.

I förmiddags låg jag i min uppblåsbara fåtölj i poolen och läste och hade det bra. Tills det började regna. Nästa gång Boppa tjatar om att hon saknar sommarregn stryper jag henne när hon kommer hem. Skämt och sido. Jag saknar henne.

Så jag gick in och tittade ett par avsnitt SATC, det självklara tidsfördrivet. Tills pappa och min bror också slår sig ner framför tvn. Återkommande problem sedan SATC-boxen landade i brevlådan, hela familjen börjar bli lite för intresserade. "Det är mycket sex" säger mamma med skräckblandad förtjusning och slår sig ner i soffan när Samantha har sex med en brandman på en brandbil. Inte ett dugg kul. Nu har jag förlagt mitt SATC-tittande till min egen tv.

Jag är så sugen på Häagen dazs eller Ben & Jerry-glass att jag håller på att gå under och minns jag inte helt fel har Ica Vågen Häagen dazs under sommarmånaderna för att tillfredsställa de kinkiga stockholmarnas behov. Får bli en tur dit. Det är sånt man får göra när man precis blivit arbetslös, bara man äter den framför datorn, filandes på sitt CV...


Kommentarer
Postat av: maria

ISS Facilityservices AB

Cleaning Skåne

Storgatan 64

263 31 Höganäs

Eva Frånberg

042-33 22 86



www.ingelmills.se

[email protected]



Den sista länken är där gnolis jobbar. Gnolis ska sluta så de behöver nytt folk.

2008-07-09 @ 15:00:00
Postat av: maria

[email protected]

är mailadressen som ramlade ur det första stycket..

2008-07-09 @ 15:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0