ett vackert litet shoppingminne...

Funderar på hur det gick för HMs Comme des garcon-experiment idag... Åt skogen kanske? Det måste det väl ha gjort? Den där hiskeliga signatur-klänning/kappan vill väl ingen strutta runt i? Det bästa i kollektionen var den prickiga koftan, och då är prickar ändå 100 tråkighetspoäng. Blä. Annat var det när Viktor & Rolf släppte sin kollektion! Jag köade inte vid öppning, även om jag klottrade datumet i min almanacka säkert två månader i förväg tillsammans med Benson, remember, B? Men som på ett bananskal halkade jag in på H&M kanske en vecka efter att kollektionen hade släppts och på ett ynkligt litet ställ hängde de miserabla resterna genomgående i strl. XL. Med undantag för trenchen. THE TRENCH. Som fortfarande är den snyggaste trenchcoaten jag någonsin sett. Jag använder den aldrig, men jag kommer aldrig göra mig av med den heller. Ett mästerverk tycker jag att den är. Och så ska jag alltid minnas hjärtklappningen när jag såg den, och hur säker jag var på att det var ödet som ville att jag skulle ha den när den passade sådär perfekt. Ah. Jag önskar att jag fick en sån shoppingupplevelse i veckan. Det skulle hålla mig endorfinkickad twentyfour-seven...


Kommentarer
Postat av: B

Haha i remember!!

2008-11-15 @ 10:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0