Underhudsfett kanske...

Vinter nu. Kyla. Jag dör.

Det värsta med tjocka människor är att de alltid är varma, så de öppnar alla fönster och dörrar och så står vi med lite mindre underhudsfett och fryser och skakar tänder.

Jag sa så en gång. Och den jag sa det till blev arg. Det kan man ju förstå, det var jättedumt. Men sant. Man kan bara uttrycka det lite smidigare.. Kanske. Jag har två bra exempel. Nummer ett är min chef. Så fort det blir lite småstressigt på jobbet och han tvingas röra på benen istället för att sitta och käka korv framför sin datorskärm, ställer han upp dörrarna på vid gavel. 2 sekunder, sedan håller jag på att frysa ihjäl. Nummer två är min mormor. Hon har alltid max 15 grader i lägenheten, fönster och altandörrar vidöppna. Och så sitter hon där i kjol och t-shirt och äter kakor och klagar på att det är så varmt jämt.

Slutsats. Jag fryser.

I veckan måste jag klämma in en bio-kväll... Jag vill se den där vampyrfilmen! Den verkar så mysig på något sätt. Om man nu tycker att det är mysigt med små barn som suger blod ur folk. Jag undrar ibland om jag kanske har en lite skev uppfattning om vad som är mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0