23 oktober

Ikväll visar TV1000 family Factory Girl med Sienna Miller. Jag har tjatat om den filmen sen den spelades in, jag MÅSTE helt enkelt se den, kan dock bli svårt att komma åt enda tv:n i huset med just denna kanal. Får jobba på det. Om vi ändå snackar Andy Warhol.. Idag lärde jag mig något nytt när jag läste i min filmbok. Älskar min filmbok. MIN filmbok. Biblioteket får INTE tillbaka den. Jo, jag lärde mig att Warhol gjort en film baserad på samma roman som Clockwork Orange! Hur coolt som helst. Måste ses. Vinyl, visst. Säkert hur weird som helst. En annan film Warhol gjort är ett 4 timmar långt dokument av en gata. Konstnärligt.

Vet för övrigt inte varför jag sitter här, måste gå 200% på överskottsenergi. Jag fixar inte riktigt det här med att gå upp kvart över fem på morgonen. Såhär: För att få sova de nödvändiga åtta timmarna borde jag gå till sängs klockan nio. Alltså, nej. Det händer inte. Så jag är alltid uppe till elva, minst. Men då räknar min ständigt kalkylerande hjärna ut att det bara är 6 timmar kvar innan jag ska upp. Då kommer paniken och ångesten och "jagkommeraldrigsomnaochsenfårjaggåtilljobbetutanatthasovitnågontinginatt-tankarna" igång och så är det kört. Igår var det värre. Pontus och jag tittade på ett program och tjocka människor som var mycket intressant. Och när jag kunde slita mig kom jag hem och hamnade i värsta diskussionen om nätshopping med mamma och hennes middgasgäster. Helt plötsligt sitter jag med äppelpaj och te och förklarar för de gamla damerna hur man lägger upp en annons på tradera. Fan alltså. Kom aldrig i säng. Det är därför det är som det är nu.

Hur som haver. Ska försöka stå ut på jobbet imorgon också, sedan är det LEDIG HELG. Firas med högskoleprov på lördag. Blablablabla, alltså vill någon festa imorgonkväll är jag på iallafall. Lördagkväll tänker jag ta det piano, för på söndag ska jag vara snyggast någonsin (det känns sådär halvrimligt nu med tredje gradens acne i fejan...).

Äh sammanfattningsvis, saker och ting funkar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0