Francoise Sagan

När jag läste franska i gymnasiet, så var vi med franskagruppen och såg La vie en rose, filmen om Edith Piafs liv. Jag blev nästan tokig så bra jag tyckte att den var. SÅ FIN! Jag lyssnade bara på Piaf i typ två veckor och läste allt om henne jag kom över. Nu är det såhär va, att idag har en annan film om en fransk ikon premiär på Röda Kvarn i Helsingborg. Bonjour Sagan . Filmen om författarinan Francoise Sagan som bara 19 år gammal skrev en helt fanatstisk bok, Bonjour Tristesse, och sen levde livet (söp, knarkade, knullade, spelade roulette, köpte dyra bilar.. you name it), tills pengarna var slut, och hon dog ensam, fattig och tragisk. Ju mer jag läser om henne ju mer säker blir jag på att jag måste se den här filmen. Det är något särskilt med french women... Följ med mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0