hemma i ångeststan


Hittade en hatt i ett hörn, den tar jag! Har letat hattar till min samling hela hösten, men alla ser likadana ut och så kostar de skjortan bara för att det råkade bli modernt helt plötsligt. Men den här var ju lite najs ändå.

Tja. Helgrapport. Ruttnar. Har kommit på att jag inte känner någon i den här staden längre. Samtidigt som jag känner alla. Var nere på stan i eftermiddags och kände väl igen nästan varenda människa. Fick hjärtklappning och kallsvettningar, NOWHERE TO RUN! Shit vad osympatisk jag är. Men det är så det är, Ängelholm ger mig lite mer ångest än vad jag kan hantera. Jag fattade det inte helt och hållet då, men nu, när jag har annat att jämföra med inser jag hur olycklig jag var här. Den dagen Malmö sviker mig har jag ingenting att återvända till. Så jag håller mig helst innanför husets väggar och låtsas inte om att huset står på Ängelholmsk mark. Äter mamma ur kylskåpet och dricker pappa ur barskåpet. SKÅL! Riktig kvalitutta på det här vinet och den här mögelosten jag gett mig i kast med nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0