ETT ÅR MED MALMÖ

Hade tänkt att sammanfatta mitt fabulösa år på något fabulöst vis. Men jag vet inte ja. Svårt att få till de där årsresuméerna. Alltid missar man något, och en hel del känns inte som bloggmaterial. Lite sorgligt också att alla mina bilder ligger på en hårddisk far far away. Men jag gör ett litet försök!

JANUARI
Efter en höst typ boende på ett klappsäte på ett pågatåg fick jag ÄNTLIGEN min fina perfekta lilla minietta i Malmö. Alltså den känslan. När allt var på plats i lägehneten och jag och Linda hämtade pasta på Vespa och åt på flyttkartongerna i mitt första riktiga egna hem. Hela den första månaden var lite magisk på något vis. Kände mig så vuxen och självständig.

FEBRUARI
Jag fick tjockångest och köpte gymkort på SATS. Levde där. Älskade det. Hann med att typ simma i rödvin mest hela tiden ändå. Lite fylleångest. Var hos frisören ser jag när jag går tillbaka i bloggarkivet, och inser att det var enda ången i år. INTE OKEJ NÅNSTANS. Hade ett par spårade efterfester till tio på morgonen. Tja. Det var nog det. Februari är aldrig kul tycker jag.

MARS
?????????????????????????????
Jag minns seriöst inget?

APRIL
ÅÅH! Våren/sommaren kom ju så tidigt i år. Det var den bästa april i mitt liv! Påsken hemma i Ängelholm. Stimmade runt på Morris när fuckin Rebecca & Fiona spelade. Malmö malmö malmö. Vi hängde i slottsparken och blev fulla på bubbelrosé mitt på blanka dagen. Invigde varenda uteservering i hela stan. Gick nästan inte i skolan alls. Åkte till Göteborg och hälsade på Ullis och Patrik. Fantastisk helg. Hatade min cykel tillbaka i Malmö men tog med den på många äventyr. Hängde med Linda och pensionärerna på Ribersborgspromenaden. Firade det sjukaste roligaste Valborget i mitt liv. Längtar till årets upplaga!

MAJ
Fortsatte på Aprilbanan. Hade absolut inte ett enda bekymmer i hela världen. Maj var nog årets bästa månad. Kunde räkna timmarna jag spenderade inomhus per dygn på en halv hands fingrar. Bara hängde runt överallt och ingenstans. Var i Båstad och invigde Pepes. Fick mersmak. Skejtade med Linda.

JUNI
Juni och juli blandar jag kanske ihop lite kanhända. Men juni juni juni.. Jag var helt och hållet ledig, sommaren var inte 100% där, men visst blev det många fina dagar. Midsommar i vejbyslätt, Epic som väntat! En jävla massa Båstad och Pepes. Antingen med Josse eller med Malmöfolk. Volleybollturneringen på båstads strand var fan memory for life. Så fint. AW på Victors varje fredag mer regel än undantag.

JULI
Juli blev jag kicked out från min finlägenhet och blev tvungen att leta nytt. Var tre dagar ifrån att flytta ihop med ett psycho när Meddan min favoritryss säger att jag ju kan bo i hans lägga! FINT! Så nu gör jag det. Jag älskar den inte lika högt som min förra men jag trivs som fisken i vattnet i Slottstaden så all good med det. Jag jobbade. Gillade det. Det var Chill. Fortsatte ändå att festa typ 4-5 days a week och vet inte hur poppis det var.

AUGUSTI
???????????????????????? JO!!!! Malmöfestivalen måste väl nämnas ändå! FAN VAD FETT DET VAR! Jag trodde jag skulle hata det men jag var in action varje dag och hade the moment of my life med Johan och Bianca på The Arks spelning.

SEPTEMBER
Gillar september. Alltid laddad inför hösten. Och så fyller jag år! Hade en rätt fittig födelsedag, för jag jobbade 10 timmar. Men sen firade jag med världens finaste gäng på min all time favorit restaurang LA ROCHE. Ett spanskt litet banjoband spelade happy birthday för mig och jag fick en fuckin Gucciväska av mina beloveds, svårt att vara missnöjd då. Råkade nog ta en avstickare till Paris också, av oklar anledning. Men det var supernice! Allt var sig likt utom några nya klubbar som jag typ ville flytta in och bo på.

OKTOBER
Emma och jag gjorde Möllan en del. Började spinna planer. Hade många bakismornar i mitt fönster. Vi drog igång våra underbara torsdagar. Savoy hade premiär, det var sådär. Jag och Bincen stack till London och sov mindre än någonsin (på en uppblåsbar madrass i en 4-ungkarlslya...), vandrade mer än någonsin. Åt mindre än någonsin, drack mer än någonsin.

NOVEMBER
Började julpeppa lite väl tidigt kanske. kaosade till det lite i början av månaden och bestämde mig för att LUGNA NER MIG. Kände mig ensam alldeles för ofta. Blev rätt ordentligt sjuk och det tog typ tills nu att hämta sig från isoleringen det innebär, och då blir jag sjuk igen. Tack. Klarar att vara ensam så himla dåligt. Deppmånad som fan. Tentor och skit också!

DECEMBER
Momofoko på Debaser, FETT. Varför går man inte på spelningar oftare? Kan vara vilket litet skitband som helst, det är bara så jävla underbart att se folk som BRINNER för sin musik på scen. Älskar det. Emma lastade av kakor här varje dag efter jobb. Gick väl upp några kilo sådär. Införde tisdagstradition - CARIB! Fortsatte spinna planer med Mounette. 2012! Det kommer hända grejer! Firade jul såklart. Och nyår ju! Det tar vi sen. har 400 bilder på minneskortet...

Nu ska Binc och Johan bjuda mig på bio. GULLLLIIISAAAR. jag är så kär i de två. Som par. Kan man va det? Kär i ett par? Världens finaste par iallafall. Förhoppningsvis övertalar jag dem till en pasta på Vapiano också. Har typ abstinens.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0